Obchodné podmienky

OBCHODNÉ PODMIENKY

 

obchodnej spoločnosti everGO s.r.o.

so sídlom Kaprova 42/14, Praha 110 00 identifikačné číslo: 08594678

zapísanej v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, oddiel C, vložka 321365 pre predaj tovarprostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetovej adrese evergo.sk

 

 

1.      ÚVODNÉ USTANOVENIA

 

  • Tieto obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) obchodnej spoločnosti everGO s.r.o., so sídlom Kaprova 42/14, Praha 110 00, identifikačné číslo: 08594678, zapísanej v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, oddiel C, vložka 321365 (ďalej len „predávajúci“) upravujú v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Sb., Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) vzájomné práva a povinnostizmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“) uzatváranej medzipredávajúcim a inou fyzickou osobou alebo právnickou osobou (ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese cz (ďalej len „webová stránka“), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len „webové rozhranie obchodu“).

 

  • Ustanovenia článku 5 a článku 7 týchto obchodných podmienok sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má v úmyslenakúpiť tovar od predávajúceho, je právnickou osobou či fyzickou osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania. Práva z vadného plnenia uplatňuje v takomprípade kupujúci podľa príslušných ustanovení zákona č. 89/2012 , občianskeho zákonníka, v znenie neskorších predpisov.

 

  • Ustanovenia odchylné od obchodných podmienok je možné dojednať v kúpna Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.

 

  • Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v českom aj slovenskom jazyku.

 

  • Znenie obchodných podmienok môže predávajúci jednostranne meniť alebo dopĺňať. Táto zmena sa však nedotkne už uzavretých kúpnych zmlúv, ale iba zmlúv, ktoré budú uzavreté po účinnosti tejto zmeny.

 

2.      POUŽÍVATEĽSKÝ ÚČET

 

  • Na základe registrácie kupujúceho vykonanej na webovej stránke môže kupujúci pristupovať do svojho používateľského rozhrania. Zo svojho používateľského rozhrania môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru (ďalej len „používateľskýúčet“). V prípade, že to webové rozhranie obchodu umožňuje, môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru aj bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu.

 

  • Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v používateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcimv používateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.

 

  • Prístup k používateľskému účtu je zabezpečený používateľským menom a Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií potrebných na prístup do svojho používateľského účtu.

 

  • Vykonaním registrácie používateľského účtu a súhlasom s týmito obchodnými podmienkami sa kupujúci zaväzuje tieto obchodné podmienky dodržiavať.

 

  • Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám.

 

  • Predávajúci môže zrušiť používateľský účet, a to najmä v prípade, kedy kupujúci svoj používateľský účet dlhšie ako 12 mesiacov nevyužíva, alebo v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).

 

  • Kupujúci berie na vedomie, že používateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, popr. nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.

 

3.      UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY

 

  • Všetka prezentácia tovaru umiestnená vo webovom rozhraní obchodu je informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru. Ustanovenie § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.

 

  • Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru a nákladov zavrátenie tovaru, ak tento tovar zo svojej podstaty nemôže byť vrátený obvyklou poštovou cestou. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.

 

  • Webové rozhranie obchodu obsahuje tiež informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru (cena dopravy) a nákladoch spojených s platbou za tovar (cena platby). Informácie o nákladoch spojených s balením a dodanímtovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu platia iba v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Českej republiky.

 

  • Na objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:

 

  • objednávanom tovare (objednávaný tovar „vloží“ kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),

 

  • spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru,

 

  • identifikačné a kontaktné údaje kupujúceho slúžiace na to, aby predávajúci mohol doručiť tovar, najmä teda meno, priezvisko, doručovacia adresa, telefónne číslo a e-mailová adresa,

 

  • informácie o nákladoch spojených s platbou a dodaním tovaru (ďalej spoločne len ako „objednávka“).

 

  • Informácie o cene tovaru, nákladoch spojených s platbou a dodaním tovaru budú v objednávkovom formuláriuvedené automaticky na základe zvoleného tovaru, spôsobu jeho doručenia a platby.

 

  • Pred zaslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní údajov do objednávky. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“. Predstlačením tlačidla musí kupujúci potvrdiť súhlas s týmito obchodnými podmienkami a zoznámením sa so zásadami ochranyosobných údajov, v opačnom prípade nebude možné objednávku dokončiť. Na potvrdenie a súhlas slúži zaškrtávacie políčko. Po stlačení tlačidla „Objednať s povinnosťou platby“ budú všetky vyplnené informácie odoslané predávajúcemu. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Predávajúci bezodkladne po prijatí objednávky toto prijatie kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúcehouvedenú v používateľskom účte alebo v objednávke (ďalej len „elektronická adresa kupujúceho“). Súčasťou potvrdenia bude zhrnutie objednávky a tieto obchodné podmienky formou prílohy e-mailovej správy. Obchodné podmienky v znení účinnom ku dňu objednávky, tj. v znení priloženom ako príloha potvrdzujúca e-mailovú správu, tvorí neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy.

 

  • Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, náklady na dopravu a platbu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).

 

  • Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptáciou), ktorá jepredávajúcim zaslaná kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho.

 

  • Môžu nastať aj prípady, kedy predávajúci nebude môcť objednávku potvrdiť. Ide najmä o situácie, kedy tovar nie jedostupný. V prípade, že nastane akýkoľvek dôvod, pre ktorý nemôže predávajúci objednávku potvrdiť, bude predávajúcikontaktovať kupujúceho a zašle mu ponuku na uzavretie kúpnej zmluvy v pozmenenej podobe oproti objednávke.Kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy kupujúci potvrdí túto novú ponuku predávajúceho.

 

  • Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej Náklady vzniknutékupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady nainternetové pripojenie, náklady na telefonické hovory) si hradí kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnejsadzby, ktorú hradí kupujúci za používanie týchto prostriedkov.

 

 

4.      CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY

 

  • Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s platbou a dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi:

 

  • v hotovosti alebo platobnou kartou na dobierku v mieste určenom kupujúcim v objednávke alebo zvolenému prepravcovi;

 

  • bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho č. 2901785377 / 2010, vedený v spoločnosti Fio banka a.s. (ďalej len „účet predávajúceho“);

 

  • bezhotovostne prostredníctvom platobného systému GOPay, v takom prípade prebieha platba cez platobnú bránu GOPay, pričom platba sa riadi podmienkami tejto platobnej brány, ktoré sú dostupné na adrese https://gopay.com/cs

 

  • Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu tiež náklady spojené s platbou (cena platby), balením a dodaním tovaru (cena dopravy) v dohodnutej výške. Ak nie je uvedené výslovne inak, rozumejú sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s platbou a dodaním

 

  • V závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) je predávajúci oprávnený požadovať od kupujúceho úhradu zálohy až do výšky 50 % celkovej kúpnej ceny objednávky. Týmtonie je dotknuté ustanovenie čl. 4.6. obchodných podmienok ohľadom povinnosti uhradiť kúpnu cenu tovaru vopred.

 

  • V prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 3 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.

 

  • V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradiť kúpnu cenu tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho.

 

  • Predávajúci je oprávnený, najmä v prípade, že zo strany kupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdeniu objednávky (čl. 3.7), požadovať uhradenie časti alebo celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu. Ustanovenie § 2119 1 občianskeho zákonníka sa nepoužije.

 

  • Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať.

 

  • Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak je tak stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, vystaví predávajúci ohľadom platieb vykonávaných na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad – faktúru vystaví predávajúci kupujúcemu po uhradení cenytovaru a zašle ho v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho.

 

5.      ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

 

  • Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovenie § 1837 Občianskeho zákonníka nemožno okrem iného odstúpiť odkúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania kupujúceho alebo pre jeho osobu, od kúpnej zmluvy ododávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom, odkúpnej zmluvy o dodávke tovaru v zapečatenom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vyňal a z hygienických dôvodov alebo z dôvodu ochrany zdravia ho nie je možné vrátiť a od kúpnej zmluvy o dodávke zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu, ak porušil ich pôvodný obal.

 

  • Ochranné pomôcky (napr. rúška, respirátory, ochranné rukavice, dezinfekcie a pod.) plnia svojim charakterom hygienickúalebo zdravotnú funkciu a sú predávajúcim riadne zabalené v uzavretom Pre odstránenie pochybností sa uvádza,že rozbalením obalu, resp. vyňatím tovaru z obalu, zaniká kupujúcemu právo na odstúpenie od zmluvy podľa tohto článku obchodných podmienok.

 

  • Ak nejde o prípad uvedený v čl. 1 obchodných podmienok alebo o iný prípad, kedy nemožno od kúpnej zmluvy odstúpiť, má kupujúci v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 občianskeho zákonníka právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do štrnástich (14) dní od prevzatia tovaru, pričom v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebododanie niekoľkých častí, plynie táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musíbyť predávajúcemu odoslané v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete. Na odstúpenie od kúpnej zmluvy môžekupujúci využiť vzorový formulár poskytovaný predávajúcim, ktorý tvorí prílohu obchodných podmienok. Odstúpenie odkúpnej zmluvy môže kupujúci zasielať okrem iného na adresu prevádzky predávajúceho či na adresu elektronickej pošty predávajúceho info@evergo.cz.

 

  • V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa čl. 3 obchodných podmienok sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Tovar musí byť kupujúcim predávajúcemu vrátený do štrnástich (14) dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvypredávajúcemu. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, znáša kupujúci náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou.

 

  • V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa čl. 3 obchodných podmienok vráti predávajúci peňažné prostriedky prijatéod kupujúceho do štrnástich (14) dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, a to rovnakým spôsobom, akým ich predávajúci od kupujúceho prijal. Predávajúci je taktiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté kupujúcim už pri vrátení tovaru kupujúcim či iným spôsobom, pokiaľ s tým kupujúci bude súhlasiť a nevzniknú tým kupujúcemu ďalšie náklady. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako mu kupujúci tovar vráti alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.

 

  • Ak kupujúci zvolil iný, ako najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.

 

  • V prípade odstúpenia od zmluvy podľa bodu 3. týchto podmienok zodpovedá kupujúci za zníženie

 

hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku nakladania s týmto tovarom inak, ako je nevyhnutné na to, aby sa kupujúci zoznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru, tj. spôsobom, akým by sa kupujúci s tovarom zoznamoval vkamennej predajni. V prípade, že predávajúci ešte nevrátil kupujúcemu kúpnu cenu, je oprávnený pohľadávku z dôvodu nákladov započítať na pohľadávku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.

 

  • Predávajúci je oprávnený od zmluvy odstúpiť kedykoľvek pred dodaním tovaru kupujúcemu, ak existujú objektívne dôvody, prečo nie je možné tovar dodať (najmä dôvody na strane tretích osôb alebo dôvody spočívajúce v povahe tovaru). Predávajúci je tiež oprávnený od zmluvy odstúpiť, ak je zjavné, že kupujúci uviedol v objednávke zámerne nesprávne informácie. V takom prípade vráti predávajúci kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený kupujúcim.

 

  • Ak je spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim, stráca darovacia zmluva ohľadomtakého darčeka účinnosť a kupujúci je povinný spolu s tovarom predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček.

 

6.      PREPRAVA A DODANIE TOVARU

 

  • Ak nie je pri konkrétnom tovare alebo na webe predávajúceho uvedené inak, tovar bude kupujúcemu doručený najneskôr do 60 dní od uzavretia kúpnej zmluvy spôsobom podľa výberu kupujúceho, pričom kupujúci si môže vyberať z možností dopravy uvedených na webe predávajúceho: https://www.evergo.cz/jak-nakupovat/zpusoby-a-ceny-dopravy/
  • Doba doručenia tovaru vždy závisí od jeho dostupnosti a od zvoleného spôsobu doručenia a platby. Čas uvedený v bode 6.1. týchto obchodných podmienok je maximálny.

 

  • V prípade, že spôsob dopravy je dohodnutý na základe zvláštnej požiadavky kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.

 

  • Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní.

 

  • V prípade, kedy kupujúci poruší svoju povinnosť prevziať tovar, s výnimkou prípadov podľa bodu 7. týchto podmienok, nemá to za následok porušenie povinnosti predávajúceho doručiť tovar kupujúcemu. Zároveň to, že tovar kupujúcineprevezme, nie je odstúpením od zmluvy zo strany kupujúceho. Predávajúcemu v takom prípade vzniká právo od zmluvy odstúpiť z dôvodu podstatného porušenia zmluvy zo strany kupujúceho, prípadne tovar uskladniť, za čo predávajúcemu náleží odplata vo výške obvyklej. Pokiaľ sa predávajúci rozhodne odstúpiť od zmluvy, je odstúpenie účinné v deň, kedy je kupujúcemu toto oznámenie o odstúpení doručené. Nezávisle od uplatnenia práva odstúpiť od zmluvy má predávajúci nárok na uhradenie všetkých nákladov súvisiacich s neprevzatou objednávkou (najmä náklady na balné vo výške 4 EUR, náklady na dopravu do miesta zvoleného kupujúcim, náklady na dopravu späť k predávajúcemu), prípadne nárok nanáhradu škody, ak predávajúcemu taká škoda vznikla v súvislosti s neprevzatou objednávkou. V prípade, že kupujúci uhradil kúpnu cenu vopred a predávajúci ešte nevrátil kupujúcemu kúpnu cenu, je predávajúci oprávnený pohľadávku z dôvodu nákladov započítať na pohľadávku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.

 

  • V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho potrebné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, ako bolouvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia. Platobné údaje na zaplatenie týchto nákladov zašle predávajúci kupujúcemu na jehoe-mailovú adresu uvedenú v objednávke a sú splatné do 14 dní od doručenia e-mailu.

 

  • Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade výskytu porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať. Týmto nie sú dotknuté práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady tovaru a ďalšie práva kupujúceho vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.

 

  • Ďalšie práva a povinnosti strán pri preprave tovaru môžu upraviť osobitné dodacie podmienky predávajúceho, ak sú predávajúcim vydané.

 

  • Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v okamihu, kedy ho V prípade, keď tovar neprevezme, s výnimkou prípadu podľa 6.7 obchodných podmienok, na kupujúceho nebezpečenstvo škody na tovare prechádza v okamihu, kedy mal kupujúci možnosť tovar prevziať, ale z dôvodu na jeho strane k prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva škody na tovare pre kupujúceho znamená, že od tohto okamihu znáša všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením tovaru.

 

 

7.      PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA

 

  • Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občianskeho zákonníka a zákonom č. 634/1992 Sb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov).

 

  • Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar v čase, keď kupujúci tovar prevzal:
    • zodpovedá dohodnutému popisu, druhu a množstvu, ako aj kvalite, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dohodnutým vlastnostiam;

 

  • je vhodný na účel, na ktorý ho kupujúci požaduje a s ktorým predávajúci súhlasil;

 

  • je dodaný s dohodnutým príslušenstvom a pokyny k použitie, vrátane návodu k montáži alebo inštaláciu;

 

  • je vhodný na účel, na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa;

 

  • množstvom, kvalitou a ďalšími vlastnosťami, vrátane životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, zodpovedá obvyklým vlastnostiam tovaru toho istého druhu, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, aj s ohľadom na verejné vyhlásenia urobené predávajúcim alebo inou osobou v tom istom zmluvnom reťazci, najmä reklamou alebo označením;

 

  • je dodaný s príslušenstvom, vrátane obalu, návodu na montáž a iných pokynov na použitie, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať; a

 

  • zodpovedá akosťou alebo vyhotovením vzorke alebo predlohe, ktoré boli kupujúcemu poskytnuté pred uzavretím zmluvy.

 

  • Ak sa prejaví vada v priebehu 12 mesiacov od prevzatia, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí.

 

  • V prípade, že bude mať tovar vadu, teda najmä ak nebude splnená niektorá z podmienok podľa bodu 1., oznámi kupujúcitakú vadu predávajúcemu a uplatní práva z vadného plnenia, a to osobne na adrese Nádražní 152, Miřetice u Klášterce nad Ohří, 431 51 Klášterec nad Ohří, alebo elektronickou poštou na adrese info@evergo.cz. Na reklamáciu môže kupujúcivyužiť aj vzorový formulár dostupný na webovej stránke predávajúceho. V uplatnení práva z vadného plnenia je potrebné zvoliť, ako chce kupujúci vadu vyriešiť, pričom túto voľbu nemôže následne bez súhlasu predávajúceho zmeniť. Reklamáciu vybaví predávajúci v súlade s právom z vadného plnenia uplatneným kupujúcim.

 

  • Ak má tovar vadu, má kupujúci nasledujúce práva: a) na odstránenie vady dodaním nového tovar bez vady, alebo dodaním chýbajúcej časti tovaru; alebo b) na odstránenie vady opravou tovaru, ibaže by bol zvolený spôsob odstránenia vady nemožný alebo v porovnaní s druhým spôsobom neprimerane nákladný, čo sa posúdi najmä s ohľadom na význam vady, hodnotu, ktorú by tovar mal bez vady, a to, či môže byť druhým spôsobom vada odstránená bez značných ťažkostí pre kupujúceho.

 

  • Predávajúci je oprávnený odmietnuť vadu odstrániť, ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné najmä s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by tovar mal bez vady.

 

  • Kupujúci má ďalej právo na a) primeranú zľavu z ceny, alebo b) odstúpenie od zmluvy, ak i) predávajúci odmietne vaduodstrániť alebo ju neodstráni v súlade s právnymi predpismi,
  1. ii) sa vada prejaví opakovane (trikrát a viac), iii) je vada podstatným porušením zmluvy, alebo
  2. iv) je z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností zjavné, že vada nebude odstránená v primeranej dobe alebo bezznačných ťažkostí pre kupujúceho. Právo na odstúpenie od zmluvy neprináleží v prípade, ak je vada tovaru nevýznamná.

 

  • Ustanovenia uvedené v čl. 4 až 7.7 obchodných podmienok sa nepoužijú pri tovare predávanom za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním, pri použitom tovare na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva zpovahy tovaru. Právo z vadného plnenia kupujúcemu nepatrí, pokiaľ kupujúci pred prevzatím tovaru vedel, že tovar má vadu, alebo pokiaľ kupujúci vadu sám spôsobil.

 

  • Práva zo zodpovednosti za vady tovaru sa uplatňujú u predávajúceho. Ak je však v potvrdení vydanom predávajúcemuohľadom rozsahu práv zo zodpovednosti za vady (v zmysle ustanovenia 2166 Občianskeho zákonníka) uvedená iná osoba určená na opravu, ktorá je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní si kupujúci právo na opravu u toho, kto je určený na vykonanie opravy. S výnimkou prípadov, keď je na vykonanie opravy určená iná osoba podľa predchádzajúcej vety, predávajúci je povinný prijaťreklamáciu v ktorejkoľvek prevádzke, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaných výrobkov alebo poskytovaných služieb, prípadne aj v sídle alebo mieste podnikania. Predávajúci je povinný kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie, aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje a kontaktné údajespotrebiteľa, prostredníctvom ktorých bude podnikateľ informovať spotrebiteľa o spôsobe vybavenia reklamácie; a ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené predávajúcim na vykonanie opravy.

 

  • Ak sa predávajúci s kupujúcim nedohodnú na dlhšej lehote, predávajúci odstráni vady do 30 dní od prijatia reklamácie a poskytne kupujúcemu informáciu o vybavení reklamácie na uvedené kontaktné údaje. Pokiaľ táto lehota márne uplynie, môže kupujúci odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu.

 

  • O vybavení reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho e-mailom a vydá kupujúcemu potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie.

 

  • Ak je reklamácia oprávnená, patrí kupujúcemu aj náhrada nákladov účelne vynaložených pri uplatnení tohto práva. Tieto náklady je kupujúci povinný preukázať, napr. účtenkami či potvrdeniami o cene za dopravu. V prípade, že došlo kodstráneniu vady dodaním nového tovaru, je povinnosťou kupujúceho vrátiť pôvodný tovar. Ak však neuplatní právo nanáhradu do jedného mesiaca po uplynutí lehoty, v rámci ktorej je potrebné vytknúť vadu, súd právo neprizná, ak predávajúci namietne, že právo na náhradu nebolo uplatnené včas.

 

  • V prípade, že kupujúci je spotrebiteľ, má právo uplatniť práva z vadného plnenia pri vade, ktorá sa prejaví pri spotrebnom tovare v lehote 2 rokov od prevzatia tovaru.

 

  • Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady môže upraviť reklamačný poriadok predávajúceho.

 

8.      ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN

 

  • Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny

 

  • Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 1826 ods. 1 písm. e) občianskeho zákonníka.

 

  • Vybavovanie sťažností spotrebiteľov zaisťuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy info@evergo.cz.Informáciu o vybavení sťažnosti kupujúceho zašle predávajúci na elektronickú adresu kupujúceho.

 

  • Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov z kúpna zmluvy je príslušná Česká obchodní inspekce, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu na riešenie sporovon-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.

 

  • Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES)č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).

 

  • Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenie. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. Česká obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu mimo iné dozor naddodržiavaním zákona č. 634/1992 Sb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.

 

  • Kupujúci týmto preberá na seba nebezpečenstvo zmeny okolností podľa § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.

 

9.      OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

 

  • Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu podľa čl. 13 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti sa spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) (ďalej len „nariadenie GDPR“) súvisiace so spracovaním osobných údajov kupujúceho na účely plnenia kúpnej zmluvy, na účely rokovaní o kúpnej zmluve a na účely plnenie verejnoprávnych povinností predávajúceho plní predávajúci prostredníctvom osobitného dokumentu (dokument Podmienky ochrany osobných údajov).

 

  • Kupujúci je povinný oboznámiť sa s podmienkami ochrany osobných údajov. Súhlasom s týmito obchodnými podmienkami a odoslaním objednávky, príp. vykonaním registrácie, kupujúci potvrdzuje, že bol s podmienkami ochrany osobných údajov oboznámený.

 

10.   ZASIELANIE OBCHODNÝCH OZNÁMENÍ A UKLADANIE COOKIES

 

  • Na základe uzatvorenej kúpnej zmluvy alebo vykonaním registrácie používateľského účtu je predávajúci oprávnený zasielať kupujúcemu obchodné oznámenia v zmysle ustanovenia § 7 ods. 3 zákona č. 480/2004 Sb., o niektorých službách informačnej spoločnosti a o zmene niektorých zákonov (zákon o niektorých službách informačnej spoločnosti), v znení neskorších predpisov, na elektronickú adresu či na telefónne číslo kupujúceho. Kupujúci môže zasielanie obchodných oznámení odmietnuť v objednávkovom formulári alebo v používateľskom účte. Ďalej môže kupujúci odmietnuť zasielanieobchodných oznámení v každej jednotlivej správe. Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu podľa článku 13 nariadenia GDPR súvisiacu so spracovaním osobných údajov kupujúceho na účely zasielania obchodných oznámení plní predávajúci prostredníctvom osobitného

 

  • Cookies sú malé dátové súbory, ktoré navštívená webová stránka odošle do prehliadača, ktorý ich uloží v počítači, telefóne či inom zariadení kupujúceho a v prípade novej návštevy webových stránok prehliadač zašle cookies späť na tieto stránky. Cookies napomáhajú pamätať si aktivity a preferencie po určitú dobu, aby ich kupujúci nemusel znovu vkladať, keď sa na webové stránky vracia alebo prechádza z jednej webovej stránky na inú. Cookies sú osobnými údajmi. Podrobné informácie o spracovaní vašich osobných údajov je možné nájsť pod odkazom Ochrana osobných údajov.

 

11.   DORUČOVANIE

 

  • Kupujúcemu môže byť doručované na elektronickú adresu kupujúceho.

 

 

12.   ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

 

  • Pokiaľ vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom si strany dojednávajú, že vzťahsa riadi českým právom. Voľbou práva podľa predchádzajúcej vety nie je kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, zbavený ochrany, ktorú mu poskytujú ustanovenia právneho poriadku, od ktorých sa nemožno zmluvne odchýliť, a ktoré by sa v prípade neexistencie voľby práva inak použili podľa ustanovenia čl. 6 1 Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č.593/2008 zo dňa 17. júna 2008 o práve rozhodnom pre zmluvné záväzkové vzťahy (Rím I).

 

  • V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy,výpadky subdodávateľov a pod.), nenesie predávajúci zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo v súvislosti sprípadmi vyššej moci, a ak stav vyššej moci trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, má kupujúci aj predávajúci právo od zmluvy odstúpiť.

 

  • Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení.

 

  • Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná. Kupujúci vždy dostane tieto obchodné podmienky a zhrnutie objednávky e-mailom a bude teda mať vždy možnosť prístupuku zmluve aj bez súčinnosti predávajúceho.

 

  • Prílohu obchodných podmienok tvorí vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy a vzorový formulár na reklamáciu.

 

  • Kontaktné údaje predávajúceho:

 

adresa na doručovanie: Nádražní 152, Miřetice u Klášterce nad Ohří, 431 51 Klášterec nad Ohří,

 

adresa elektronickej pošty: info@evergo.cz,

 

telefónne číslo: +420 777 505 700 .

 

  • Tieto podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 1.10.2023.

 

 

Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy nájdete TU

Vzorový formulár na reklamáciu nájdete TU